Reklamation och retur

Du som är privatperson har 14 dagars ångerrätt/bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering inom 14 dagar från att du mottagit.

OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Returer

Strömsholms sadelmakeri alltid kontaktas via mail: Info@stromsholmssadelmakeri.se

Paketet lämnar du in på samma DHL Service Point-ställe som du hämtade paketet på. Varan får under inga omständigheter skickas på annat sätt än med denna DHL‑Returfraktsedel. Då kan vi alltid spåra paketet. Om returen skall godkännas tänk då på att varan skall vara i ursprungligt skick och i originalförpackning, samt att alla lappar skall sitta kvar på varan.

Varorna lämnas ut via DHL Service Point på din ort. Avisering sker via SMS då ditt paket nått fram till ombudet och finns att hämta.

Tänk på att skriva rätt mobilnummer i beställningen. Efter 6 dagar skickas 1:a påminnelsen och den 2:a efter 10 dagar. Efter 14 dagar går paketet i retur om det inte har blivit uthämtat.

I aviseringen får du ett sändningsnummer som du ska uppge när du hämtar ut paketet. Glöm inte att ta med din legitimation. Det är viktigt att du hämtar ut ditt paket omgående, då fakturan hos Klarna skall betalas inom 14 dagar. Görs inte detta i tid läggs en påminnelseavgift på din faktura som du måste betala utan undantag. Vi kan inte hjälpa dig med detta.

Ditt paket ligger kvar hos ombudet i 14 dagar, därefter går paketet i retur till Strömsholms Sadelmakeri. Du som kund står då för en fraktkostnad tur och retur samt de extra hanteringskostnader som uppstår då paketet inte blivit uthämtat. För närvarande är denna engångsavgift 400 kr.

Hos oss har du alltid 14 dagars öppet köp enligt distanshandelslagen. Detta innebär att du som Kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Strömsholms sadelmakeri detta inom 14 dagar från det att du mottagit den beställda varan. (Returen ska vara oss tillhanda senast 14 dagar efter leveransdatum.)

Har du handlat mot Klarna faktura och du är osäker på om returen kommer att hinna komma till Strömsholms sadelmakeri innan detta datum. Då är det upp till dig som kund att själv kontakta Klarna och skjuta upp förfallodatumet. Du når Klarna på 08‑120 120 10.


Den 13 juni 2014 trädde den nya distans- och hemförsäljningslagen i kraft. För att läsa mer om den nya lagen går du in på Konsumentverkets hemsida.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.